Roskilde Kloster
Søndag d. 31. marts 2019 kl. 10.00 - ca. 15.00

Vi får en rundvisningen og hører om klosterets historie lige fra stiftelse i 1231, omvæltninger under Reformationen, oprettelse af Roskilde adelige Jomfrukloster og frem til i dag. Vi ser Riddersalen, Den Røde Stue, Brahestuen og Klosterkirken. På turen hjemad får vi en let frokost i Hedehusene.

Max. 25 deltagere. Tilmelding senest 26. februar. Deltagerpris medlemmer: kr. 100.

Høreforeningen og Handicaporganisationernes Hus
Onsdag d. 3. april 2019 kl. 11.15-16.30

Vi får en rundvisning i Handicaporganisationernes Hus i Taastrup, hvor mange handicaporganisationer har til huse – også vores egen Høreforeningen. Den overordnede vision for huset var at skabe verdens mest tilgængelige hus, intet mindre.
Dernæst har vi en aftale med vores landsformand Majbritt Garbul Tobberup, som vil give en aktuel orientering. Frokosten får vi serveret i kantinen.
Der er fælles bustransport fra Flintholm station – Grøndals Parkvej ved togbusserne. Max. 25 deltagere. Tilmelding senest 26. februar.
Deltagerpris medlemmer: kr. 75.

Hørecafé hos Hørevejledningen
Torsdag d. 16. maj 2019 kl. 14.00-15.30
Hjælpemiddelcentret, Frb. Hospital, Ndr. Fasanvej 57, Vej 8, nr. 13

Der vil være mulighed for at få en snak med mennesker, der selv har høreproblemer, og for at møde kommunens hørevejleder.
Alle er velkomne, og tilmelding er ikke nødvendig. Gratis

Optakt landsmøde
Mandag d. 20. maj 2019 kl 17.00-19.00
Sankt Knuds Vej 36 1, Frb

Der holdes landsmøde i Høreforeningen hver fjerde år – i år 25.– 26.maj- hvor delegerede fra alle landets lokalafdelinger mødes for at diskutere fremtidige pejlemærke og økonomi for Høreforeningen.
Kom og bliv klogere på, hvad der er på programmet, og vær med til at præge debatten med dine synspunkter, så vores tre delegerede fra Frederiksberg er klædt godt på. Vi sørger for en bid brød.
Tilmelding senest 13. maj. Gratis.

Landbomuseet Lundekrog
Lørdag d. 1. juni 2019 kl. 10.00 - ca. 15.30
Lille Skensved

Landbomuseet Lundekrog råder over mange tusinde effekter fra perioden 1840 til 1950. Her er både dagligstue, et køkken, en købmandsforretning og en skolestue alle fra ca. 1940. Efter museumsrundvisningen får vi en sandwich og øl/vand. Herefter vil der være mulighed for at gå rundt på museet på egen hånd.
Der er fælles bustransport fra Flintholm station – Grøndals Parkvej ved togbusserne. Max. 25 deltagere. Tilmelding senest 20. maj.
Deltagerpris medlemmer: kr. 70.